Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Na tak postawione pytanie odpowiedź nie jest łatwa. Najlepszym wyjściem jest znalezienie tak zwanej niszy. Czym jest ta nisza? Też kłopotliwa jest reakcja na to pytanie. Kiedy jednak już zapadła decyzja o prowadzeniu sprzedaży w internecie, dobrze jest zapoznać się z tym co łatwo jest kupowane w sieci.



1. Odzież, dodatki, akcesoria – analizując statystyki dotyczące sprzedaży internetowej są to produkty cieszące się największym zainteresowaniem osób dokonujących zakupów. Drugim wskaźnikiem przemawiającym za tym wyborem jest chęć wyrażana przez klientów dokonania takich zakupów w przyszłości.

2. Książki, płyty, filmy – według statystyk te artykuły stanowią drugą grupę najpopularniejszych w obrocie internetowym. I w tej grupie najważniejsze jest zainteresowanie dotyczące przyszłych zakupów.

3. Obuwie – bardzo ciekawa sytuacja pokazująca, że tak charakterystyczny artykuł jak buty plasuje się na bardzo wysokiej pozycji.

4. Kosmetyki/perfumy – od lat handel kosmetykami szeroko rozumianymi stanowi dużo szeroką i ciągle rosnącą grupę produktów nabywanych w internecie.

5. Sprzęt RTV i AGD – pomimo sporych gabarytów zwłaszcza w odniesieniu do AGD jest to bardzo dynamicznie uczący się segment handlu internetowego.

6. Odzież sportowa – dynamika wzrostu w tej grupie uczy się bardzo obiecująca, zwłaszcza w ujęciu z dużą aktywność młodych osób uprawiających różne formy aktywności sportowej.

7. Telefony, smartfony, akcesoria GSM – bardzo tradycyjna i mocno ugruntowana dziedzina od samego początku rozwoju handlu internetowego odgrywająca znaczącą pozycje.

Powyższe zestawienie zostało oparte na pytaniach zawartych w „Raporcie Gemius”


Zobacz - sprzedaż: https://www.elro-elektryka.pl


Przedstawione propozycje nie obejmują wszystkich dziedzin wykazujących spory udział w handlu internetowym. W celu dokładnego rozpoznania tendencji i zachowań klientów można posiłkować się znacznie większą i dokładniejszą analizą rynku.
Podejmując decyzją dotycząca aktywności zawodowej związanej z handlem internetowym warto dobrze przeanalizować istniejący rynek. Na bazie dobrego rozeznania można wychwycić istniejącą niszę nawet wśród najpopularniejszych asortymentów oferowanych w sieci.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kim jest filolog?

Co to jest e-commerce?